راهی برای درمان اختلال عملکرد دیاستولی قلب

10ژانویه 2019 - تحقیقات جدید محققان دانشکده پزشکی دانشگاه مینه سوتا که در مجله ی Journal of Clinical Investigation Insight منتشر شده است، علل نارسایی قلبی دیاستولی و راهی برای بهبود آن را توضیح می دهد.

در این مقاله، با عنوان "مکمل منیزیوم، میتوکندریهای دیابتی و عملکرد دیاستولیک قلب را بهبود می بخشد"، پرفسور  Samuel Dudley، رئیس بخش کاردیولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه مینه سوتا و همکارانش توضیح دادند که منیزیم می تواند برای درمان اختلال عملکرد دیاستولی قلب استفاده شود.

پرفسور  Dudley، گفت: ما متوجه شده ایم که استرس اکسیداتیو میتوكندریها در سلولهای قلبی می تواند باعث اختلال عملكرد دياستولی شود. از آنجایی كه منیزیوم عنصر ضروری برای عملكرد میتوکندریها است، تصمیم گرفتیم این مکمل را به عنوان یک درمان آزمایش کنیم، منیزیوم ریلکسیشن ضعیف قلب را که منجر به نارسایی قلبی دیاستولیک می گردد، درمان کرد.

چاقی و دیابت عوامل خطر شناخته شده برای بیماریهای قلبی عروقی هستند. محققان دریافتند که مصرف مکمل منیزیم عملکرد میتوکندریها و مقدار قند خون افراد را بهبود می بخشد.

بیماران مبتلا به نارسایی قلبی دیاستولیک دارای ناخوشی شدید هستند، در این افراد میزان مرگ و میر و هزینه های مراقبت های بهداشتی بالا می باشد. مرگ و میر سالانه ی بیماران مبتلا به این نارسایی مشابه بیماران مبتلا به نارسایی قلبی سیستولیک است اما تا به امروز هیچ نوع درمان مناسبی برای نارسایی قلبی دیاستولیک وجود نداشت.

پرفسور  Dudleyگفت: این یک گام هیجان انگیز در زمینه قلب و عروق است، در حال حاضر هیچ درمان خاصی برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی دیاستولی وجود ندارد، اما اکنون ما یک نظریه برای علت بروز نارسایی قلبی دیاستولی و این که چه کاری می توانیم برای خلاص شدن از آن انجام دهیم را ارائه نموده ایم.

گام بعدی آزمایشات انسانی است. پرفسور Dudley می گوید: آزمایشات آتی همچنین می تواند اطلاعات بیشتری در مورد شرایط مرتبط، نظیر فیبریلاسیون دهلیزی در اختیار ما قرار دهد.

منبع:

JCI Insight, 2019; 4 (1) DOI: 10.1172/jci.insight.123182

www.sciencedaily.com/releases/2019/01/190110141730.htm